Preventív gerinctréning

A preventív gerinctréning egy 60 perces foglalkozás, kis létszámú csoportokban, vegyes korosztály számára, de leginkább a 30 év feletti korosztály jellemző az órákon, akiknél az ülőmunka, és a helytelen testtartás már problémákat okoz a gerinc menti területeken (nyak, – hát, – derékfájás formájában).

A preventív gerinctréning órákat egy 5-10 perces átmozgatással kezdjük, időt hagyva a testnek ( ízületek, izmok ), hogy felkészüljön a terhelésre. Ezt követően tematikusan kimozgatjuk a gerincet mind a négy irányba, és végül csavaró gyakorlatokat végzünk.

A gyakorlatok egyszerűek, jól követhetőek (kortól, nemtől és edzettségi szinttől függetlenül) bárki számára elvégezhetőek, az oktató folyamatos instruálása és javítása mellet, mert fontos a helyes és pontos kivitelezés. Lassan, kis ismétlésszámmal dolgozunk, de folyamatos izomkontrollal, lágy zenei aláfestés mellett.

A gyakorlatokkal növeljük a gerincoszlop mozgásterjedelmét és a gerinc megtartásában szerepet játszó izmokat (a hátizmok mellett:  has, váll, farizmok) erősítjük.

Egyensúly gyakorlatokkal (egylábon állások, instabil alátámasztások) a legbelül elhelyezkedő, mély izmokat tanítjuk meg újra a mozgásban való részvételre (izom-ideg kapcsolatok javítása).

Igyekszem változatossá tenni az órákat, nem mindig azonos gyakorlatokat végzünk és eszközöket is használunk az órán (kis és nagy fitnesz labda, gumiszalag, súlyzó, fitnesz tégla).

A preventív gerinctréning órát hosszabb nyújtással zárjuk, mert a jól működő izom egyaránt erős és rugalmas is.

A rendszeres óralátogatás szebb testtartást, növekvő teherbírást, javuló közérzetet, a gerinc menti fájdalmak csökkenését, megszűnését és formálódó alakot eredményez.

Kifejezetten ajánlom ülőmunkát végzőknek, túlsúllyal rendelkezőknek, a csontritkulás megelőzésére, és kezdődő vagy orvosi kezelésen már átesett porckorong sérv kezelésére, mivel nem terheljük túl az izületeket, nincsenek ugrások, szökellések, viszont mégsem túlzottan könnyű az óra, mert a mindennapi tevékenységeink során nem használt, a helyes testtartásban viszont szerepet játszó izmokat dolgoztatjuk meg.