+36-20/224-00-37 | +36-20/910-82-65 info@lelekforma.hu
Oldal kiválasztása

Oktató: Szilvásy Tamás

Tamás 2019 szeptemberétől csatlakozott oktatói csapatunkhoz, kissé erőteljesebb típusú óráival, az intenzívebb mozgást kedvelők örömére.

Tamás szavaival az óráiról: természetes mozgásokon alapuló, erősítő edzés, a mindennapi életünk minőségének javítására. Ne okozzon problémát, ha haza kell cipelni a bevásárlás után a szatyrokat, futni kell a buszhoz vagy lépcsőzni, ha éppen rossz a lift. Az órán minden izomcsoportot érintünk. Saját testsúlyos gyakorlatok, core gyakorlatok, kettlebell gyakorlatok, fitball gyakorlatok, gumiszalagos gyakorlatok kombinációival dolgozunk.

Néhány izgalmas bemutatkozó mondat: Mindig is fontos szerepet játszott a sport az életemben. Úsztam, kosárlabdáztam, futbaloztam, edzőterembe jártam. Kilenc éve megismerkedtem a brazil harcművészettel, a capoeiraval, amit azóta is űzök, illetve mar oktatok is gyerekeknek, immáron két éve. A fitness instruktori képzést 2018 októberében végeztem el, azóta felnőtt személyi- illetve csoportos edzéseket is tartok.

Reméljük, minél többen kedvet kaptok kipróbálni ezt az új óratípust, mellyel péntek délutánonként és szombat délelőttönként találkozhattok órarendünkben.

Időpontok: péntek: 18:15 szombat: 11:30

Mit takar a funkcionális tréning?  

A funkcionális tréning természetes mozdulat sorokon alapul, azaz olyan mozdulatokból épül fel amiket a hétköznapi életben végzünk, ennek következtében az izmokat természetes módon mozgatja. Fontos jellemzője a funkcionális tréningnek, hogy nem külön edz egyes izmokat, izomcsoportokat,hanem ahogy a való életben is használjuk a testünket, az egész testet egyszerre edzi, egységes egészként tekintve a testre, gyakorlatai komlplexek. Jellemző mozdulatai a guggolás, húzódzkodás, elemelések, fekvőtámasz, kitörések, karhajlítások-nyújtások, törzsfordítások . 

Egyszerre fejleszt olyan képességeket,mint erő, állóképesség, hajlékonyság, koordináció, gyorsaság. Saját testsúly mellett sokszor használ eszközt, pl. kettlebell, kézi súlyzók, gumiszalag, fitnesz labda.  

Eredményei között szerepel:

  • állóképesség növelés (keringési rendszer edzettebb lesz)
  • erőfejlesztés
  • stabilitás, egyensúly érzék növelés

Mozdulatai komplexek, azaz nem egy adott izomcsoportot érint egy gyakorlat, mint pl. súlyzós karemelés, hanem egész izom láncot, több izom csoportot mozgat meg,mint pl. kettlebell súly emelése földről felállás közben. Az összetettebb gyakorlatok végrehajtásához mindig stabilizálni kell, a core izmok segítségével, ezért a funkcionális edzés igen hasznos „mellékhatásaként” erõsödnek a hasizmok, mély hátizmok is. 

Funkcionális edzés során gyakran több mindenre kell egy időben koncentrálni, pl.labdán megtartani a planket, miközben társad igyekszik kibillenteni egyensúlyodból, mintha buszon egyensúlyozva próbálnál eljutni az ajtótól a busz hátsó részébe.

Rengeteg állógyakorlatot használ, és mindezt mezítláb, hogy minél inkább megedződjön a lábfej, és nem mellesleg a sok impulzus által, amit a talpi idegvégződések kapnak az idegrendszer is állandó impulzust kap.

A funkcionális edzés célja: természetes mozgásrendszer segítségével minél nagyobb erőre, mozgékonyságra, testtudatra és állóképességre szert tenni.

Kinek ajánlott?

Rendkivül sokoldalúan fejleszt, idősebbeknek, fiatalabbaknak egyaránt ajánlott, úgyanúgy, mint ülőmunkát végzőknek, vagy sportolóknak, hatékony zsírégető, ezért nagyon jó kiegészítője a diétának.  

Ne feledkezzünk el gerinc prevenciós hatásáról: funkcionális edzés hatékonyan enyhíti, de akár meg is szünteti a gerinc problémák okozta fájdalmat, és mindezt változatos, szórakoztató, fárasztó és mégis élvezetes módon.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás