+36-20/224-00-37 | +36-20/910-82-65 info@lelekforma.hu
Oldal kiválasztása

Jóga (hatha, gerinc, flow, dinamikus, kundalini)

A jóga órák, a dinamikus és a flow jóga kivételével 1,5 órás foglalkozások. 
Többféle jóga óra típussal találkozhattok órarendünkben, ezen az oldalon röviden összefoglaljuk milyen típusú jóga óráink vannak, mik a főbb jellemzőik, hogy megkönnyítsük a választást. Az újonnan érkezőknek mindig javasoljuk próbáljanak ki több óratípust, több oktatót, mert akkor tudnak igazán dönteni melyik az amelyiket hosszú távon be tudják építeni mindennapjaikba. 
 
Hatha jóga: klasszikus jóga irányzat, minden más jóga típus alapja. Foglalkozásainkhoz kezdőként és már egy ideje gyakorlóként is csatlakozhatsz, mivel az órákon mindenki saját képességének megfelelően gyakorol. A lényeg az önmagunkra figyelés, és a saját tempónkban való fejlődés. Figyeljük saját testünk érzeteit, határait és ezeket a határokat elérve, majd növelve, de erőszakosan nem túllépve végezzük a test és légző gyakorlatokat, légy akár kezdő vagy egy ideje jógázó, fiatal vagy idősebb, hölgy vagy úr, csatlakozhatsz bármikor a csoporthoz, mi szeretettel várunk.
Oktatóink: Gorzó Kinga, Vachó Andrea
Időpontok: Hétfő 7:00, Kedd 8:00, Szerda 9:00, 18:00, Szombat 8:30
 
Gerincjóga: A Gerincjóga a hatha jóga speciális gyakorlatait használja, elsődleges szerepe a prevenció, az egészségmegőrzés, de kiváló eredménnyel támogatja és kiegészíti a személyre szabott, célirányos gyógyító eljárásokat. Ahhoz, hogy a hatha jóga erős energetikai gyakorlatait képes legyen kivitelezni, amelyek kihívást jelentenek még az egészséges testtel rendelkező gyakorlók számára is, szükség van megfelelő felkészítésre: egy preventív jellegű, biztonságos, ugyanakkor hatékony mozgásterápiára. A Gerincjóga kezdők számára leszűkíti a hatha jóga komplex eszköztárát egy könnyen, biztonságosan gyakorolható mozgássorra.
Oktatónk: Mókus Zsuzsa, Időpont: Hétfő 16:30
 
Flow jóga / áramlás jóga: A Flow jóga egy dinamikus, finom mozdulatokkal dolgozó, a nyugodt légzés ritmusára épülő óra. Az óra alapját a napüdvözlet nevű gyakorlatsor képezi, ez az átkötés az óra egyes elemei és gyakran az egyes ászanák között is, fő jellegzetessége a szabadon áramlás. A dinamikus gyakorlás során szinte minden légzésre más mozdulatot végzünk. Minden óra más, folyamatosan változó gyakorlatok összefűzött sorozatából áll. A preventív anatómiai alapokon nyugvó csípő- és vállnyitás, valamint a gerinc flexibilitásának növelése nagy hangsúlyt kap az órán, miközben a gyakorlással az állóképesség és az erő fejlesztése is megvalósul. Az óra végén tradicionális levezető – hűtő hatású fordított testhelyzetek teremtik meg a dinamikus gyakorlás utáni egyensúlyt. Az egymást követő ászanák sorát az oktató egy bizonyos témára, testrészre, energiaközpontra vagy úgynevezett “peak, azaz csúcs” pózra fókuszálja. Csíkszentmihályi Mihálytól származik a „flow” (azaz áramlás) megfogalmazás, amely a boldogság egy lehetséges útját jelöli, egy olyan állapotot, amikor teljesen elmélyülünk abban, amit éppen csinálunk, s akár megszűnik a tér, az idő érzékelése is. A légzés és a mozgás összehangolásával képesek vagyunk tudatosan a középpontunkban, s így a jelenben maradni. Ennek ajándékaként hozzájuthatunk saját belső erőnkhöz, kitágíthatjuk tudatunkat, jobban megismerhetjük saját képességeinket, határainkat. A tudatos gyakorlás által könnyebben fogadjuk majd életünkben a változást, nem rágódunk a múlt eseményein, nem aggódunk a jövőn, hanem életigenlő kíváncsisággal fogadjuk a jelen ajándékait, megteremtve így belső békénket, s életünkben a harmóniát.
Oktató: Szabó Andi, Időpont: Hétfő:19:00
 
Dinamikus jóga – JELENLEG SZÜNETEL!: jóga a nyugati ember számára A dinamikus jóga órán a klasszikus jóga alapgyakorlatait (ászanáit) használjuk, azokat kiegészítjük, gyakorlatsorokat építünk fel, így alakítjuk ki a dinamikus, úgynevezett flow jelleget. Egyik gyakorlatból épül a másik, ötvözzük a hagyományos jógapózokat a gerincedzés elemeivel, melyből létrejön egy tudatos, mégis izgalmas jógagyakorlás. Ha az aerobik típusú órákon nem érzed igazán jól magad, de fizikailag alaposan megdolgoztató edzésre vágysz, ahol az egyes gyakorlatokat csak párszor ismételjük, nem pedig megszámlálhatatlan guggolást és térdhúzást kell végezned, akkor próbáld ki a dinamikus jógát! Az óra igazi kihívást jelent fizikai értelemben, mentálisan viszont tökéletesen ellazít, relaxál. Szinte újjászületve távozik a vendég. A sorrend nem kötött, a gyakorlatsorok nem egyformák. A foglalkozásra bármikor be lehet kapcsolódni, de azt tudni kell, hogy ez egy fizikai szinten megterhelőbb mozgás, mint egy hatha, vagy egy gerinc jóga. Gyorsan lehet fejlődni ezeken az órákon, a hatása rövid időn belül jelentkezik.
Oktatók: Horváth Ildi, Gorzó Kinga
 
 
Kundalini jóga A kundalini jógának van egy fajta felemelő ereje, ami ahhoz kell, hogy ezt a szunnyadó belső ősi misztikus energiát fel tudjuk ébreszteni! A felemelőerő egy másik aspektusa a sebesség. Azt mondják, hogy amit 20 év alatt lehetne elérni, a Kundalini jógával egy év alatt elérhető. Teljes koncentrációval, jó formában, ha az elméd kiegyensúlyozott, és csatlakozni tud a folyamatra, akkor akár 40 – 90 nap alatt átalakíthatod magad a Kundalini jógával. A Kundalini jóga gyakorlásának különleges jutalma és ajándéka az, hogy gyorsan szembe tudsz nézni a saját egóddal, és ki tudod törölni a ragaszkodásait, hogy a lélek fényében vigadhass. A Kundalini jóga nemtől, kortól, vallástól függetlenül gyakorolhatod. Egyszerű testhelyzeteket (aszana) veszünk fel, ami mindenki számára elérhető és megvalósítható. Alkalmazunk speciális légzést (pranayama), testzárat (bandha), meditációt és mantrát! Vasárnapi foglalkozásunkon, Kundalini jóga és a Gong.
Oktató: Dózsa Zoltán, Időpont: Szerda 19:30, Vasárnap 9:00
 
Milyen eredmények várhatók a jóga gyakorlás során?
– Segít az izmok rugalmasságának megszerzésében és megtartásában, javítja a szellemi teherbírást.
– A testgyakorlatok megerősítik, megedzik a testet, helyreállítják működésének egyensúlyát
– Energiát ad, fejleszti a kondíciót és az ellenálló képességet
– Hatást gyakorol a belső szervekre és a hormonrendszerre, szabályozza az anyagcserét
– Javítja az emésztést és a kiválasztást
– Harmonizálja a vérkeringés és az idegrendszer működését
– Fiatalít, fejleszti koncentrációs képességünket, csökkenti a feszültséget
– A légző gyakorlatok tisztítják, energetizálják a testet, egyenletessé válik az energiaáramlás
– Javítja a testtartást, gátolja az öregedési folyamatokat