Relaxáció, jóga nidra, meditáció tanfolyam

A mindennapi élet során egyre több stressz ér mindannyiunkat, melynek káros hatásaival előbb-utóbb szembesülni kényszerülünk, akár fizikai megbetegedések (szív- és érrendszeri megbetegedések, magas vérnyomás,fejfájás, emésztési, gyomor panaszok), akár mentális “betegségek” (alvás zavar, nyugtalanság, nyomásérzet, koncentráció hiánya) formájában…és lehetne még sorolni.
Az emberi elme ereje hatalmas, ha végig gondoljuk mennyi csodálatos dolgot felfedezett az emberiség, milyen hatalmas tudással gazdagodott környezetéről, kényelmes élet körülményeket teremtett magának (fűtött házak, boltok, ahol bármi kapható, autó, repülőgép, bármi elérhető)…és mégis ha szétnézünk magunk körül vagy méginkább magunka nézünk, boldogok, elégedettek vagyunk? Mindezeket végig gondolva felmerül a kérdés, előfordulhat, hogy elménk hatalmas erejét nem a megfelelő irányban és nem megfelelő módon használjuk?
Életünk történéseit, körülményeinket, élet helyzeteinket nem mindig tudjuk megváltoztatni, befolyásolni, de hozzáállásunkat, elménk állapotát gyakorlással, tanulással igenis megváltoztathatjuk! Amennyiben belső békében, nyugodt elmével éljük mindennapjainkat, lassan, lassan meg fog változni a világ körülöttünk. Csökken a stressz hatása, újra élvezzük életünket, és ami a legfontosabb megtanulunk békében élni önmagunkkal. A kérdés persze az, hogy hogyan? A 8 alkalmas tanfolyamunkkal ehhez szeretnénk segítséget nyújtani.
Az órákat egy kis átmozgatással fogjuk kezdeni, hogy némiképp oldódjanak a feszültségek, a blokkok a tesben, hogy fel tudjon testünk készülni a relaxációra, el tudjuk kellőképp lazítani a relaxáció során.
Megismerkedünk néhány egyszerű légzőgyakorlattal: sziszegő légzés, HA légzés, zümmögő légzés, és a légző gyakorlatok alapjával a teljes jóga légzéssel. A tanfolyamon többféle relaxációs technikát tanulunk meg, sőt gyakorlunk mantra meditációt is.
A tanfolyam alatt gyakorolni fogjuk a jóga nidrát (mélyrelaxációs technika) és egyéb relaxációs technikákat, melyeknek célja a teljes testi ellazulás megtapasztalása.
Amikor már megtanultuk némiképp a testet ellazítani, és az elmét lecsendesíteni, gyakorolni fogunk meditációs technikákat, hogy megérkezzünk a teljes belső csend állapotába. Célunk, hogy magad is megtapasztald, hogy a szokásos mindennapi elmeállapoton túl, létezik egy számodra is elérhető, megtapasztalható békésebb elmeállapot.
A tanfolyam alatt szeretnénk, ha a közös gyakorláson túl megfigyelnéd, hogy a mindennapi tevékenységeidben is milyen változások következnek be a gyakorlás hatására. Sikerül-e kezdetben legalább néhány alkalommal megőrizni a béke állapotát a stressz helyzetekben is. Elsődleges cél leginkább az, hogy a jógaszőnyegen túlra is ki tudd terjeszteni az ellazultságodat, és más szemlélettel, önmagadat kontrollálva, ítélkezéstől mentesen, elfogadó elmével szemléld és éld meg életedet.

Jó gyakorlást kíván, a januári tanfolyamvezető: Gorzó Kinga

A tanfolyam 8 alkalmas, indul csütörtökön, 20:00-kor

2017-ben induló tanfolyam:szeptember 14. (további 7 csütörtök: szeptember 21.,október 5., 12., 19., 26., november 2., 9.)
Kivétel szeptember 28., a stúdió foglaltsága miatt.

A tanfolyam díja 14.000- forint / 8 alkalom, 5 fő jelentkezése esetén indul..

 

JÓGA NIDRA

A Jóga Nidra egy különleges mélyrelaxációs módszer, melynek segítségével megvalósítható a teljes fizikai, mentális, és érzelmi relaxáció. A Jóga Nidra rendszeres, napi gyakorlásával nő a fizikai és szellemi teljesítőképesség, javul a koncentráció és a memória.
A módszer nagyon hatásos és nagyon egyszerű. Úgy tartják, hogy 30 perc jóga Nidrában töltött idő felér 4 óra alvással.A gyakorlat hatásait vizsgáló kutatások szerint a módszer az alábbi területeken alkalmazható sikerrel:

Stresszoldás, pszichoterápia, alvászavar, oktatás, nyelvoktatás, alkohol- és drogfüggőség, terhesség alatt, szülés után, menstruációs zavarok, asztma, daganatos megbetegedések, gyomorfekély, magas vérnyomás, szívroham, cukorbetegség.

Hogyan is működik a Jóga Nidra?

Az ébrenlét és az álmodás közti területen van egy negyedik állapotot is, ezt a jógában az “alvás nélküli alvás, vagy dinamikus alvás” állapotaként több ezer éve ismerik. Ebben az állapotban valósítható meg a legtökéletesebb relaxáció, amely tökéletes pihenést biztosít a testnek és a tudatnak. A jógában az erre kifejlesztett módszert nevezik jóga Nidrának.

Amikor ébren vagyunk, és azt hisszük, hogy tudatosak vagyunk, a tudatunk sokkal kevésbé befogadó, mint abban az állapotban, amit a Jóga Nidra jelent. Az ébrenlét során ugyanis az összes érzékszervünk impulzusokat közvetít az agy felé, annak pillanatnyi pihenést sem hagyva.

Sokan azt gondolják, hogy pihennek, amikor leülnek otthon a fotelbe,  újságot olvasnak, bekapcsolják a tévét vagy egyszerűen lefekszenek az ágyba. Bármilyen hihetetlenül hangzik, az érzékszerveink percenként 45000 ingert küldenek az agyba. Hogyan gondolhatnánk, hogy ez valódi pihenés?

Ezek a tevékenységek tudományos szemszögből nézve igencsak messze vannak az igazi relaxációtól és pihenéstől. A valódi relaxációhoz ugyanis tudatosnak kell maradni, hogy mentesíthessük magunkat az izmainkban, a tudatunkban és az érzelmeinkben felhalmozódott feszültségektől.

A Jóga Nidra olyan technika, amelyben megtanulható a tudatos relaxáció. Amikor a jóga Nidrát gyakoroljuk, visszavonjuk az érzékszerveket egy, a hallás kivételével. Ebben az állapotban a tudat meg van fosztva a többi érzékszerv által közvetített asszociációktól, befogadóképessége teljes lesz. Így valósíthatjuk meg a célunkat, vagyis elérhetjük a teljes fizikai, mentális és érzelmi relaxációt a módszer gyakorlása során.